Städdag

I de bäst fungerande föreningar ser medlemmar och andra deltagare klubben som en förlängning av hem och familj.

Navet i Arilds TK är gemensamt ansvar och ideella insatser från medlemmarna i trivsamma former. Varje säsong anordnas städdagar för att klubben och banorna ska fungera, och för att upplevelsen skall kännas angenäm.

Alla uppmuntras att bidraga. Det behövs hjälp med diverse, från att plocka skräp, borsta grus och ta bort ogräs, till att tömma brunnar, dammsuga, skrubba och klippa gräs.

Förutom städdagarna, förväntas alla medlemmar, spelare och andra som besöker anläggningen, att hålla det välskött och snyggt kring banorna; ”HÅLL ARILD RENT”. I en ideell förening tömmer papperskorgarna sig inte själv genom magi.

Vårstäddagen 2024 är planerad lördagen den 20 april 2024 kl. 10-15. Det serveras fika och lunch. Det går bra att komma förbi någon timme, eller tills dagens verk är slutfört.

Kontakta arildstk@gmail.com om du vill veta mer, eller så dyker du helt enkelt upp vid angiven tid och datum. Punktinsatser stora som små uppskattas.