Helsingør Tennisklub på besök – 5 aug 2023

Högsäsongens zenit för Arilds TK är nu passerat och aktiviteten börjar att mattas av. Timmarna från soluppgång till solnedgång har blivit två timmar kortare sedan midsommar. Flyttfåglarna syns inte endast i luften, utan även i bilköerna in mot landets städer.

I föregående vecka höll vi en lyckad tennisskola för 52 deltagare. Resten av dagen var banorna i princip fullbokade och spelet livligt, inklusive för minitennis.

Under lördagen kom ett gäng glada danskar och danskor från Helsingør Tennisklub till vår anläggning Ekbacken för en eftermiddag med tennis och efterföljande hygge. Laget från andra sidan Sundet var rustade med några av det røde och hvide riges bästa spelare i 50 plus kategorin. Kampen slutade med delad seger efter att vi blandat upp lagen över gränserna, i så kallad ”Mixed mixed”.

En som återhämtade sig och inte deltog från Arilds sida var Coco Belfrage, som under fredagen tog sitt sjunde SM-guld, i veteran-SM i Båstad, i par med Henrik Andrén. Coco och Henrik spelade ihop redan på 1970-talet, då för LUGI under sin studietid i Lund.

Med en sorgligare ton beklagar vi tidigare styrelseledamoten Catherine Brodéns (1971-2023) bortgång under juli månad, vila i frid. Tankarna går till familjen med Peter, Sophia, Amanda och Vendela. Fina minnen lever.