Tennisskolan – Nu även v.31

Hej, alla Arilds tennisvänner.

Då vi har stort intresse för tennisskolan, med reservlistor för v.27 och v.28, öppnar vi upp anmälan för tennisskola i v.31 (31 juli -4 augusti). Vi avser att endast boka upp delar av bantiderna, då det fortsatt är högsäsong för medlemmars och gästers intresse att spela fritt. Se anmälan här.

Grattis till Tom Noltorp för seger i dubbel med Filip Gustafsson (son till Davis Cup vinnaren Magnus ”Gusten” Gustafsson) i J60-turneringen i Jönköping. I singel tog det stopp för Tom i semifinalen. Syster Lisa Noltorp visar framfötterna i Fair Plays damlag 2. Storebror Olle Noltorp, JSM-guldmedaljör och ungdoms-OS-deltagare, kommer vara en av våra tränare i sommar.

Vår minitennisbana med nydragna linjer och ny nätställning används redan flitigt, bl.a. av medlemmarna Jessica och dottern Agnes Scholtz, som bor runt hörnan.

Höganäs kommun har nu röjt rejält i dungen bakom klubbhuset, för att minimera risken för trädfall när vinden tilltar. Om tenniskonstverket i trästubbe får ett bättre öde än Zlatanstatyn i Malmö återstår att se.