Tisdag 18 juli – sista anmälningsdag Arild Open

Det fanns en tid när Strandbadenspelen, arrangerat av Höganäs TK, var förturnering till Båstadtennisen. Det var en era när det gick en järnvägslinje mellan Höganäs och Mölle, med stationsstopp i bl.a. Strandbaden och anslutande tvärlinje från Åstorp.

Nu känns det lite som Båstadtennisen är förturnering till Arild Open. Vem som blir årets grusprinsessa, -drottning, -prins och -kung återstår att se. Sista anmälningsdagen till Arild Open är tisdag 18 juli, se här

Aktiviteten inom ”leken” tennis är stor under högsommaren, med fritt spel denna veckan på Ekbacken, förutom på torsdag 20 juli med Damtennisen kl. 3-5 PM (För anmälan e-post till Barbara Brune på  barbarabrune@gmx.net).

Vi har beslutat att införskaffa en hjärtstartare (defibrillator) till Arilds TK, som kommer förvaras lätt tillgänglig vid klubbhuset. Om någon av våra medlemmar är intresserad av att hjälpa till med finansieringen av denna investering, meddela gärna då till Arildstk@gmail.com eller samtala med någon i Styrelsen.

Man må tycka vad man vill om sommarregn, men böndernas skördar har förbättrats, och en och annan gräsmatta har fått liv igen. Våra banor har klarat ovädren väl och varit spelbara oftast inom en timme efter varje skur. Det finns två rullande uppsugare vid banorna som är effektiva och bör användas för pölar. Det uppsugna vattnet pressas lämpligast ut ur svamparna vid avrinnings- och dräneringshålen längs långsidorna.

Å styrelsens vägnar, Tomas Östlund, Ordförande Arilds TK