Vårstädning 2024 – planering

Hej, alla Arilds tennisvänner.

Vårstäddagen är som planerat nu på lördag 27 april, 9 am – 2 pm. Ta gärna med egen räfsa/borste/skyffel och föranmäl helst, så vi vet ungefär hur mycket proviant att förbereda. Det går bra att dyka upp som man kan och känner för. Jonas Dahlman koordinerar.

Tyvärr är vår banläggare som lägger nytt grus och vältar linjer etcetera, 80-årige Jan-Åke Carlsson, som kommit varje år sedan 1988, inte tillgänglig i år, pga. höftskada. Förhoppningsvis är hans ”Norrahammar Trio med Vält” tillbaka nästa år. Däremot har vi tagit fram ersättare, så planen är fortsatt att öppna banorna i första halvan av maj.

Beskedet om Jan-Åke Carlssons återbud erhöll tennisvännen Coco Belfrage, sedan länge en av Arilds TK:s anläggningsansvariga, i helgen. (Båda var med på bild i Tennistidningen 1960 som lovande juniorer.) Det olyckliga återbudet hindrade inte Coco från att vinna lag-SM-guld i H75-klassen för Helsingborgs TK senare under söndagen. Stort grattis, Coco.

Bifogat ett bildcollage från några tidigare års vårstädningsritual (1996, 1999, 2001, 2017 och 2023).

En förening är ”gemenskap, ideell insats och kapital”. Allt behövs löpande för livskraft.