Vinterhälsning

Vi byter från Playtomic till marknadsledande MATCHi bokningssystem innan säsongsstarten. Vi förbereder konvertering, där alla balanser kommer föras över tillfullo.

Anmälan till tennisskolan avser vi öppna i början av mars (utskick via e-post sker).

Medan bollväggen och minitennisbanan med nätställning är öppen året runt, så planerar vi öppna grusbanorna i början av maj, efter genomförd städdag lördagen 27 april. För preliminärt Kalendarium, se här

Det blev inget avancemang för Sverige till slutspelet i Davis Cup vid kvalifikationen i Helsingborg i första helgen i februari 2024, trots att flera av Arilds lokala förmågor var på plats för att heja.

På plats under lördagen, vid den snart färdigställda renoveringen av lekplatsen vid Blossalyckan, och på läktarna vid Arilds tennisbanor, var även 7-åriga Amelia Gullmander-Palmgren, med sina kusiner från Höganäs. Amelia går på tennisträning under veckan vid Kullabygdens Tennis i Höganäs. I december deltog hon i Julcupen, och nu i februari är det åter turnering, med orange boll.

En som åkte direkt från evenemanget i Helsingborgs Arena till söndagsträning på en av Höganäs förstklassiga fyra inomhusbanor var Torbjörn Dencker, HD-journalist, Svenska Tennisförbundet kommunikatör och Arild Open deltagare, för träningspass med Benny ”Bempa” Cederberg, den framgångsrike kocken som ledde kocklandslaget till VM- och OS-guld, och känd från Mat-Tina. På samma träningstimme dök jämväl mångfaldiga Arild Open vinnaren Stefan Brune upp. Kardiologen Stefan som till vardags bor i Stade, Tyskland, och tävlar i Bundesliga om att bli veteranmästare i Nordtyskland för lag.

Olle Noltorp, förra året en av våra tränare, och möjligen tillika i år, blev Svensk Lagmästare med FairPlay TK i december 2023, i lag med Davis Cup spelaren Filip Bergevi. Bror Tom Noltorp vann silver i dubbel i den internationella juniorturneringen Ström & Gulliksson Malmö Junior Open 2024 i januari. Stort Grattis!

Så här års har vi elementen i klubbhuset på underhållsvärme, och plockar skräp och bollar som dyker upp längs banvallarna och i dungen. Ogräs, alger och annan ovälkommen vegetation som trivs när temperaturen går över noll utomhus, och solen strimmar lågt, hanterar vi med olika lösningar av salt, ättika, grön såpa och vatten, gärna genom vår partner Tergents olika produkter.

Å styrelsens vägnar, Tomas Östlund, ordförande Arilds TK