Juli aktiviteter

Hej, alla Arilds tennisvänner.

Vuxenveckan i tennisskolan är i full gång, emellan skurarna. Därutöver är det mycket aktivt fritt spel på våra banor. Bland annat har Olle Noltorp (som är en av veckans tennistränare) kört hårt med sin bror Tom Noltorp, innan Tom återvänder i helgen för klubbspel med TC Steinbach i regionen Hessen, på högsta förbundsnivå för juniorer och i andralaget för seniorer.

Vi har några platser kvar för vår Tennisskola v.31. Vi avser att hålla den 8 am – 1 pm, för barn/ungdom och vuxna parallellt i olika grupper, på båda banorna, och att resten av veckan är andra aktiviteter. Se anmälan här

Arild Open stundar från 22-29 juli, med 30 juli som reservdag. Sista anmälningsdag är tisdag 18 juli, se här

För att uppmuntra damtennis håller vi två tränarledda Damtennispass. Det första går torsdag 20 juli från 3 till 5 pm (anmälan till Barbara Brune på:  barbarabrune@gmx.net). Det andra hålls måndag 31 juli från 3 till 5 pm (anmälan till Katarina Söderstedt på: katarina.soderstedt@gmail.com). Klubben står för banhyran, resten koordinerar Barbara och Katarina.