Medlemsbrev 2019

Till alla medlemmar och vänner till Arilds Tennisklubb

Äntligen är det vår och dags för en ny tennissäsong för Arilds TK! Snart kan vi börja spela på våra fina banor. För att kunna påbörja utesäsongen så snart som möjligt och få våra banor i bästa skick behöver vi alla hjälpas åt. Vi skulle därför uppskatta om du vill komma och hjälpa oss att ”vårstäda”. Välkommen på vårstädning lördagen den 27 april kl. 10 till ca kl. 15. Ta gärna med dig en kaffekorg, så tar vi en gemensam kaffepaus i arbetet. Ju fler vi blir desto finare kommer banorna att vara i sommar. Hoppas att du har möjlighet att hjälpa till!

Tennisskolan börjar traditionsenligt direkt efter midsommar och vi är glada att våra duktiga tränare Sophia Brodén och Liam Cohen kommer att ansvara för tennisskolan i sommar. Mer information finns under fliken Tennisskolan 2019 på vår hemsida (www.arildstk.se).

Arild Open, en av sommarens höjdpunkter, kommer i år att spelas 20 – 28 juli. Som vanligt kommer vi att ha klasser för alla åldrar och nivåer. Så planera in att vara i Arild med omnejd under vecka 30!

Vi skulle även uppskatta om du snarast kan betala medlemsavgiften för 2019. Avgiften är oförändrad dvs. 400 kronor för familj eller 150 kronor för seniorer och 80 kronor för juniorer. Det betalas enklast på Plusgiro nr 48 15 79-1. Det finns inga krav på att spela tennis för att stödja vår ideella verksamhet, så alla som önskar kan bli medlem i klubben!

Vi är tacksamma för våra generösa sponsorer, men kan självklart aldrig få för många. Kan du själv bidra eller känner någon som vill exponeras på vår härliga anläggning så kontakta gärna klubbens ordförande Erik Noltorp (enoltorp@hotmail.com).

Hoppas att ni, precis som vi, ser framemot en ny härlig tennissäsong i Arild!

Med varma hälsningar,

Styrelsen i Arilds TK