Banorna öppna för 2024

Hej, alla Arilds Tennisvänner,

Våra banor är nu öppna för spel och bokning, med 5 ton nytt grus av varianten CANADA TENN – FAST-DRY COURTS, som är blandning av bas- och glidgrus. Baninspektör Coco Belfrage, regerande svensk mästare i H75 klassen, konstaterade efter färdigställandet med nytt grus och vältring att: ”Banorna är i mycket gott skick”.

Stort Tack till Jonas Dahlman för exemplarisk planering och genomförande av städdagen, och till alla som kom och hjälpte till, i åldersspannet 5 år – 73 år.

Normalt öppnar vi lite tidigare, men frånvaron av ”grusatennis”, som de unga på Blossalyckan kallar det, har inte inneburit minskad aktivitet kring banorna. Trycket på bollväggen har varit ovanligt högt. Och minitennisen, ”Where Champions Are Made”, lever för ung och äldre oavsett väder och vind.

För banbokning och medlemskap, se här

För dem som löst medlemskap för 2024 spelar man fritt och gratis om banorna är obokade och lediga fram till skolavslutningen den 12 juni. För att vara säker på speltid bokar man bana med årets tariff i MATCHi.

Å styrelsens vägnar, Tomas Östlund