Banorna öppnar lördagen den 6 maj

Hej, alla Arild Tennisvänner.

Våra ljusgröna tennisbanor öppnar lördagen 6 maj för säsongen, där spel sträcker sig långt in på hösten.

Fram till skolavslutningen 13 juni 2023 är det fritt spel ”first come, first serve” utan bokning för medlemmar. Så betala för årets medlemskap, se här.

Om man vill försäkra sig om speltid även under denna inledande period, boka genom PlayTomic appen via mobil eller dator. Vänligen respektera abonnemang, vilka har förtur och står markerat i kalendern.

För 33:e året i rad har underhållet av banorna skötts av Jan-Åke Carlsson från Norrahammar, utanför Jönköping. Jan-Åke, som fyller 80 år under 2023, var en duktig tennisspelare i sin ungdom, bäst i Smålands distrikt som junior, topp-tio i Sverige som senior, och med och grundade välskötta Tabergsdalens TK 1981. Jan-Åke har byggt banor över hela Sverige och i Norge, bland annat på KLTK, Ullevi TK, Jönköpings TK och har precis färdigställt banorna hos Värnamo TK, där en ITF-elitturnering startar i kommande vecka.

På bifogad bild syns Jan-Åke Carlsson som 15-åring i Tennistidningen 1959, och nu i veckan med Coco Belfrage, som vårdat Arilds anläggning sedan invigningen 1988. Jan-Åke Carlsson byggde Arilds banor. Nedan tillika en bild på Coco Belfrage från 1959, ett år när han framskjutet som Lidingöbo och KLTK medlem deltog i skolmästerskapets yngre klass. Coco och Jan-Åke möttes 2004 i dubbel i Veteran-SM-semifinal H55. Arild vann. Bollspelare, som håller i gång, åldras väl.

För tennisskolan i sommar finns det några platser lediga v.26 (barn/ungdom), medan v.27 (barn/ungdom) och v.28 (vuxna) är fullbokade med reservlista. Se här.