Klubbmatch Helsingör TK och SM-framgångar

Den 3 september 2022 spelade Arilds TK klubbmatch mot Helsingör TK över Sundet. Från Arild deltog Linda Partma, Emelie Steerling, Marianne Leopold, Janne Trollsås, Jesper Gill-Hansson. Richard Scholz och Jonas Dahlman. Återbud lämnades tyvärr av Jessica Scholz och Calle Oldsberg. Danskarna vann även i år totalen. Dagen var mycket lyckad, vädret sensommarhärligt, och tillställningen avslutades gladlynt med hygge, mat och dryck.

I 60+ klassen har Helsingörsklubben Danmarks no.1,  så motståndet var tufft, men även Arilds TK har rankade spelare. Under helgen segrade Olle och Tom Noltorp i klubb-SM ute i seniorklassen för sin året-runt-klubb Fair Play TK. David Holme vann brons i H35-klassen i lag-SM ute med sitt Hellas TK. I Riksmästerskapet Syd kom Lisa Noltorp 1:a i F14 och Hugo Bucht 2:a i P14.

Helgen innan hade de otroliga Noltorparna, vars farfar, rådmannen Lars Noltorp var Arilds TKs förste ordförande 1980-1987, följande facit vid JSM-slutspelet i Båstad:

Olle Noltorp 1:a singel, 1:a dubbel i P18

Tom Noltorp 2:a singel, 1:a dubbel i P16

Lisa Noltorp 10:a singel, topp 10:a dubbel i F14

Vid JSM-slutspelet deltog tillika nedan spelare som har Arilds TK som sommarklubb:  Hugo Bucht, Nils Leveau och Märta Skantze. Ett stort grattis till er alla, fantastiskt!

Noterbart är att alla ungdomarna har varit framstående i Arild Open över åren, och flitigt vässat sitt spelsinne vid mini-tennisbanan, i lekfulla former, med rundtennis och King/Queen of the Court.

Arilds TK och de förstklassiga tennisbanorna vid Ekbacken erbjuder både bredd och spets, motion och elit.